esszlessz- a "feneketlen" kóstolóblog

Borról hitelesen, mégis lazán

Egy pohár jazz

2018. november 12. 15:39 - Esszlessz

Immáron negyedik alkalommal került megrendezésre a Glass of Jazz kóstolóest, a Cult in Glass, illetve a Wine Flow Team együttműködésében. A Cult in Glass és az ehhez kapcsolódó rendezvények célja, hogy megpróbáljon mindig valami újat mutatni, és ösztönözni arra, hogy minél többen ismerjék és szeressék meg az Art-Cult-Gastro hármast. Az eseménynek a Budapest Jazz Club adott otthont.

Most ezen a családias sétáló kóstolón én is részt vettem. J

Ezen az estén (és ahogy megtudtam a korábbi rendezvényeken is) 6-8 borászat borait ízlelhettük. Mindezt úgy, hogy észre sem vettem hogyan repül az idő. A kiállítók között volt több számomra ismerős borászat, akiknél az új évjáratokat is kóstolhattam.

Elsőként pár kiállító pincészet és a kóstolt bora a teljesség igénye nélkül:

-  Várszegi Pince, Csabagyöngye (2018)-> könnyed, illatos, vidám virágos hangulatot áraszt.

- Vabrik Pince, 3lábú kutya (2016)-> hozza a fajtára jellemző jegyeket, sokszínű, fűszeres, konyakos meggyes

- Recas Pince, Feketeleányka (2017)-> cseresznyés, cigánymeggyes, aszalt szilvás jegyeket mutat, szép savakkal és fűszerekkel

20181025_193049.jpg

Ezek után felfedező útra indultam három borvidékre, a neszmélyi, a pannonhalmi és a villányi régiókba. Mind a három vidékről kis családi borászat borait kóstolhattam.

Neszmélyről a Hauzer Bormanufaktúra kézműves borait ízleltem. Megtudtam, hogy a pince Bajon van és egy 1798-ban készült prést is használnak a borok készítésénél. A kóstolt tételek közül az este egyik kedvence a Későbánat (2017) boruk volt. Chardonnay fajtából készült reduktív technológiával, üde, még mindig friss, őszibarackra emlékeztető ízű, kerek bor. A nevét a szüreti esőzésekkor kapta, mert nem sikerült az eső előtt leszedni a szőlőt, de a palackozásig is nagy odafigyelést igényelt, hogy ez a szép bor elkészülhessen.

Pannonhalmáról a Herold Pince érkezett, ők a borvidék legfiatalabb borászata, történetük 2009-ben kezdődött. A pince az apátság lábánál fekszik, ami kb. 800 éves múltra tekint vissza, ugyanis ez volt a bencések dézsma pincéje. A család 2010-ben vásárolta meg ezt a pincét. Itt az estém másik kedvencét a Merlot-ot (2016) kóstolhattam. A piros gyümölcsök mellet némi gyógynövényes jelleg is felfedezhető, a grillázs, a szegfűszeg, a vanília, és egy kis kávé mellett.

Villányból a Joó Tamás Pincészete kínálta borait. Ők Siklósról érkeztek. Kis családi borászat, összesen 3,5 hektáron dolgoznak. Tőlük a kedvencem a Joószívvel Bíborkadarka (2017) volt. Ritkaságnak számító fajta, sötét rubin színű, egyszerű, jó ivású, fűszeres, kerek bor.

A kóstolások között szusszanásként gyakran átsétáltam a koncertterembe, ahol Gereben Zita Quintet jazz koncertjét élveztem.

Igazán izgalmas és tartalmas estém volt. Már alig várom a következő (január) Glass of Jazz-t. Bár megtudtam, hogy novemberben is szerveznek egy újabb boros-nevetős kis zenével fűszerezett estét a Glass of Comedyt. Izgalmasnak hangzik ez is!! Lehet, benézek!?! J

Addig is kóstoljatok, jó borokat és élvezzétek a jazzt!               

Kriszti                                                                                                      

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása